czwartek, 22 marca 2012

KREM Z SELERA

Seler był przeze mnie zawsze nie lubianym warzywem. Ze względu na jego konsystencje po gotowaniu w zupie.. Lecz kiedy zacząłem gotować i zrobiłem zupę z selera moje zdanie odmieniło się o 180 stopni. Zapraszam do robienia zupy.

Składniki :
  • 3 cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 5 - 6 selerów
  • woda 2 litry
  • sól pieprz 
KROK 1:
A więc tak na sam początek obieramy seler i cebulkę. Cebule kroimy w pióra, a seler w drobną kosteczkę. W garnku rozgrzewamy troszeczkę oliwy i wrzucamy cebulką, a następnie nasz czosnek. Gdy cebula się zarumieni dorzucamy do niej seler. Mieszając go z cebulą przez 15 - 20 min patrzymy jak się rumieni.

KROK 2 :
Jednym z ostanich elementów jest zalanie całości wodą ( lub dla poprawienia smaku wywarem warzywnym, patrz poprzednie zupy ). Zalewamy wodą i czekamy,aż całość się zagotuje a seler elegancko zmięknie.
Gdy po czasie wyjmiemy jedną kostkę i stwierdzimy,że jest to smak z dzieciństwa tak jak pisałem we wstępie możemy przejść do zmiksowania całości blenderem. Doprawiamy solą i pieprzem.

KROK 3:
Zupe podajemy z grzankami ziołowymi lub czosnkowymi. Całość komponuje się w oryginalny i ciekawy smak. Grzanki proponuje zrobić tak :
  • Kroimy chlek w kostkę 1 cm x 1cm
  • oliwę blendujemy z czosnkiem 
  • rozgrzewamy patelnie i wlewamy oliwę 
  • do tego dorzucamy pokrojony chleb cały czas przewracając

Proste ! Smacznego !: )